
Az első hullám a 60as évekre nyúlik vissza, amikor a kávé széles körben elérhető lett.
A második hullám, amikor a minőségi kávé kínálat is megjelent és differenciálódott. Egyes kávézóláncok mint pl a Starbucks, luxus élvezeti cikként kezdték árusítani. Ez a fontosság az egész láncban megjelent, a kereskedők a minőséget kezdték kutatni, amiért többet is hajlandóak voltak fizetni, és ezek beépültek az árakba.

Matt Miletto, (Water Avenue Coffee) így nyilatkozik: Szerintünk a 3rd Wave, a kávé minőségének méltányolása.
A hangsúly, a méltányoláson és minőségen van.
Dismas Smith-nek (Caffe Ladro, Seattle) hasonló a véleménye. A 3rd Wave nem fogadja el az eddig megszokott termelési és kávékészítési megoldásokat. Ezekből a válaszokból is az jön le, hogy az egész lánc hozzáadott értéke, a kemény munka és különlegességre való törekvés eredménye a harmadik hullám
Ahogy Tetsu Kusaya, 2016os World Brewers Cup győztes mondta: "Köszönhetően a közvetlen kereskedelmnek, mi baristák és pörkölők el tudjuk mesélni a bab történetét a fogyasztónak."
A kávé különlegességének érzete, szoroson kapcsolódik a fogyasztói szolgáltatáshoz.
Matt Miletto véleménye szerint, a Speciality kávé fogyasztása, amely a megfelelő körülmények között lett termelve, és az egész támogató lánc által aggregált hozzáadott értékkel rendelkezik, adja a nagyszerű élmény alapját. Ez az élmény, az oktatás, tudás és vendéglátás kombinációja.
A fogyasztói oktatás is egyre nagyobb szerephez jut a szociális média és közvetlen kereskedelem kapcsán.
3rd Wave vs Speciality: mi a különbség?

A 3rd Wave nem egy csésze kávét jelent. Hanem mindazt, amit imádunk hogy az legyen.
De akkor mi a speciality? Az SCA meghatározásában azok a kávék, amelyeka 100pontos rendszerben 80pont felett teljesítenek a certifikált Q-Grader-ek által.
Sarah Dooley (Slayer Espresso, Marketing Manager): A Speciality kávé fontos összetevője a szolgáltatások fejlesztésében, mivel biztosítja a kávé minőségét a Q-graderek minősítése által. A 3rd wave kávé élmény, a Speciality pedig a kávé amit nyújtanak ebben az élményben.
A Specialiy akkor csak a 3rd Wave-hez kapcsolódik?

A 3rd Wave kávé élményhez szükség van Speciality kávéra, de a specility-nek nincs szüksége a 3rd Wave-re. Az egy 2.hullámos szemléletbe is integrálható, ahol a minőségi kávén van a hangsúly.
Létezik 4.hullám is?
Egyes szakértők szerint igen létezik, de sokszor vitatkoznak hogy már elkezdődött-e vagy sem.
A harmadik hullám a magas minőségű kávé, kereskedelmi kapcsolatok, innovatív kivonatolási eljárások, és a termelés és feldolgozás fontosságának megértésére helyezi a fő hangsúlyt.
Dismas Smith hisz a 4.hullámban is. Számára a speciality legmagasabb szintjét jelenti, amelyben kávé tudományos szerepének megértése jelentős. Mélységében alkalmazni a precíz tudást, pontosan ismerni a talajt, a növényt és a termést.
A cikk eredetije itt olvasható.