Kezdőlapkosárfacebookyoutube

„Ne vegyél több lattét – inkább fektesd be azt a pénzt, és gazdagodj meg.” Ez a régi „millennial” sztereotípia most, az infláció árnyékában, valósággá válik – bár nem meggazdagodás, hanem puszta túlélés céljából. Egyre többen cserélik le a napi kávézólátogatást az otthoni kávékészítésre.

Az elmúlt évtizedben a specialty kávé piaca exponenciálisan növekedett, jelentős változásokat hozva a fogyasztói preferenciákban, a vállalati kultúrában és a piaci trendekben. Egy egykor szenvedély és lelkesedés által meghatározott iparágban a pörkölőket egyre inkább pragmatikus megközelítésre kényszeríti a verseny, megkülönböztetve magukat más minőségközpontú márkáktól, hogy valami újat kínáljanak.

Ha rendszeresen látogatsz specializált kávézókat az Egyesült Királyságban – azokat a helyeket, ahol a baristák aprólékosan lemérik az őrleményt, és szinte kiutasítanak, ha szirupot kérsz –, észrevehetted, hogy az americano kezd háttérbe szorulni. Ezekben az igényesebb kávézókban az új kedvenc egy ausztrál és új-zélandi import: a long black.